Gea Karssemeijer en Hanneke Wijshake
Over mij

Gea Karssemeijer is bioloog van de afdeling Plant en Dier van Wildlands. Zij houdt zich vooral bezig met de dieren en hun gedrag. Als biologe heeft zij veel contact met de dierverzorgers, dierenarts en de voedingsdeskundigen in het park. Het leukst aan haar werk vindt zij het begrijpelijk maken van het diergedrag naar bezoekers en verzorgers.

Hanneke Wijshake is woordvoerder bij de afdeling Marketing en Communicatie van Wildlands. Zij houdt zich vooral bezig met alle vormen van publiciteit uit en over het park. Als persvoorlichter/woordvoerder zorgt zij voor persberichten en foto’s aan radio, televisie en dag- en weekbladen. Het meest bijzondere aan werken in Wildlands vindt zij het feit dat geen dag te plannen is en dieren altijd hun eigen gang gaan.

facebooktwitterlinkedinemail
blog profielfoto
Alle artikelen
ignore touch
12-12-2018 om 19:00
Vanaf 1 december zijn in Wildlands de voorbereidingen voor de derde editie van WILDnights echt in volle gang. Tijdens dit evenement is het park gedurende de kerstvakantie ook van 17.00 uur tot...
ignore touch
27-11-2018 om 19:00
Langverwacht, maar uiteindelijk was op 31 oktober iedereen er klaar voor! Er kwam een nieuwe neushoorndame aan. Ze heet Elena en ze is heel erg cool. Dat was al te merken toen ze na aankomst uit...
ignore touch
12-11-2018 om 19:00
Sommige verzoeken aan Wildlands zijn te leuk om niets mee te doen! Zo ook enkele weken geleden. Toen werden we gevraagd om mee te werken aan de nieuwe bioscoopfilm 'Brugklas, de tijd van m’n...
ignore touch
30-10-2018 om 19:00
Het hoogseizoen in dierenparken is nu echt achter de rug. Maar dat betekend niet dat er niets meer gebeurd achter de schermen. Zo is dit een hele gunstige periode voor de diertransporten.
ignore touch
15-10-2018 om 17:30
De balispreeuw (Leucopsar rothschildi) leeft in Wildlands in de overdekte jungle Rimbula. In het wild komt het deze Aziatische zangvogel alleen maar voor op het eiland Bali. Maar door de...
ignore touch
01-10-2018 om 22:00
Bij olifanten in het wild trekken de puberende mannetjes op een gegeven moment van de kudde weg. Dat gaat niet in één keer, maar dat gebeurt geleidelijk.
ignore touch
17-09-2018 om 19:00
Net als bij veel andere dieren in Wildlands wordt ook bij de Afrikaanse leeuwentroep aan geboortebeperking gedaan.
ignore touch
04-09-2018 om 16:00
De bladsnijdersmieren in Wildlands zijn te ontdekken in de wachtrij van de Rimbula River (de bootjes in de overdekte jungle). De manier van leven van deze kleine insecten is met recht bijzonder te...
ignore touch
27-08-2018 om 16:00
In de binnentuin van Momma’s restaurant in Serenga zijn de Textorwever mannen hard aan het werk. De mannetjes zijn in de broedtijd extra mooi met hun gele buik die mooi afsteekt tegen hun zwarte...
ignore touch
07-08-2018 om 12:00
De eerste Humboldt pinguïns die rondlopen met een wonderlijke bontjas zijn gezien in Nortica. Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen met het hoogtepunt in augustus.
ignore touch
23-07-2018 om 19:00
Nu het prachtige zomerse weer aan blijft houden merken we dat ook de tropische dieren in Wildlands steeds meer verkoeling gaan zoeken. Voor de giraffen op de savanne is de temperatuur nog niet...
ignore touch
09-07-2018 om 17:00
Emmen - In de Olifantenvallei in Wildlands werd dinsdag 26 juni opnieuw een olifantje geboren. Ook dit is een mannetje. Hij heeft de naam Manoa gekregen, wat ‘rust’ of ‘vrede’ betekend.
ignore touch
25-06-2018 om 19:00
De mooiste ervaring van een bezoeker van Wildlands is dat ze de indruk hebben midden in de natuur te zijn. Ze wanen zich in Jungola in de regenwouden van Zuid-Amerika of in Serenga op de...
ignore touch
12-06-2018 om 19:00
Misschien hebben jullie het al gezien? Jungle Jim heeft zijn logboeken en losse bladen daaruit verspreidt in Jungola. Hierin kun je zijn observaties van de afgelopen jaren lezen, maar ook leuke...
ignore touch
28-05-2018 om 21:00
In Nortica worden voorbereidingen getroffen voor de verjaardagsmaand juni. Alle elf Californische zeeleeuwen in de Robbenhafen zijn namelijk deze maand jarig! Voor deze gelegenheid worden door de...
ignore touch
14-05-2018 om 19:00
De zomer is vroeg aangebroken dit jaar. Het prachtige weer zorgt natuurlijk voor veel drukte bij de sportscholen. Daar worden namelijk nog snel de overtollige pondjes vet weggewerkt en het lijf...
ignore touch
01-05-2018 om 19:00
In het Dogondorp, dat direct achter het Zonnepaleis in Serenga ligt, is het voorjaar ook begonnen. Op dit moment springen er acht jonge geitjes vrolijk rond. Het zijn Afrikaanse dwerggeitjes die...
ignore touch
17-04-2018 om 16:00
Sinds eind maart heeft Wildlands er een nieuwe attractie bij. De opening werd verricht door Nederlands bekendste vlogger Enzo Knol. Hij maakte samen met directeur Frankwin van Beers en...
ignore touch
05-04-2018 om 19:00
Op Tweede Paasdag ging al vroeg de telefoon bij ons. Het allereerste babyolifantje in Wildlands was die nacht geboren! Het kalf stond al stevig op de poten toen de dierverzorger die ochtend in de...
ignore touch
19-03-2018 om 20:00
Wildlands maakt zich op voor de geboorte van niet één, maar wel twee olifantjes! De olifanten in Wildlands zijn Aziatische olifanten en zij leven in Jungola.
ignore touch
06-03-2018 om 19:00
Ondanks de flinke vorst van de afgelopen week is het bij de Humboldt pinguins in Nortica al voorjaar. De eerste kuikens zijn namelijk alweer gezien.
ignore touch
06-02-2018 om 17:00
Het was vrijdagochtend ijzig stil bij het Slingerapeneiland in Rimbula, de overdekte jungle van Jungola. Daar moest iets aan de hand zijn! Al snel bleek dat één van de dames die nacht bevallen...
ignore touch
16-01-2018 om 16:00
Waar wij allerlei technische snufjes nodig hebben om met elkaar te (tele-)communiceren zijn de dieren daarin helemaal op zichzelf aangewezen.
ignore touch
03-01-2018 om 17:00
Allereerst wensen we iedereen een heel goed en avontuurlijk 2018! Voor het tweede jaar op rij worden de WildNights georganiseerd: het park is dan na zonsondergang geopend en ondergedompeld in een...
ignore touch
18-12-2017 om 18:00
In een witte wereld brachten we begin vorige week een bezoek aan de ijsberen in de IJsberenbaai van Nortica. Deze dieren zijn uitgerust om het koudste weer te trotseren!
ignore touch
04-12-2017 om 17:00
Met deze temperaturen is het erg fijn om af en toe eens de Vlindertempel of Rimbula in te trekken. Daar is het altijd lekker warm en je kunt er rustig gaan zitten om de dieren om je heen te spotten.
ignore touch
20-11-2017 om 19:00
In de droge woestijn van Serenga treffen we de snelste dieren van Wildlands aan.
ignore touch
06-11-2017 om 19:00
Sinds vorige maand is er weer een nieuwe diersoort te ontdekken in Wildlands. In de Monkey Market in Jungola, waar ook de Peruaanse doodshoofdaapjes zitten, is een stel Azara’s agoeti’s te...
ignore touch
23-10-2017 om 17:30
De eerste schoolvakanties van dit jaar, de herfstvakantie, zijn weer begonnen. Om wat extra’s te bieden in deze periode was Wildlands afgelopen vrijdag en zaterdag daarom 31 uur geopend.
ignore touch
09-10-2017 om 17:00
Wildlands Adventure Zoo Emmen is wekelijks wel ergens te vinden in een krant, op de radio of op televisie. Meestal is dat in de lokale of regionale media en soms ook landelijk.